tirsdag den 25. marts 2014

Update from Phuket

Ja - jeg ved godt, at det er ret lang tid siden jeg sidst har skrevet paa bloggen og det undskylder jeg meget. MEN der er simpelthen sket saa utrolig meget, saa jeg har slet ikke haft tid til at opdatere. Som jeg tidligere har skrevet har vi afholdt boat competition i landsbyen, hvor der kom omkring 150 tilskuerer og saa paa. Den foerste form for baadkonkurrence gik ud paa at man var 10 mennesker fra landsbyen i en baad; to volontoerer, to boern og 6 maend fra landsbyen. Der var i alt 4 baade, hvilket vil sige, at vi var 8 volontoerer, som fik lov til at deltage paa et hold. Jeg kom paa hold med P Khlaa (vores langtids volontoer, Felix fra Tyskland) og vi skulle paddle mod et andet hold 300 meter. Det var vildt sjovt selvom vi desvaerre tabte, men vi fik 50 bath for at deltage - jaaa! :-)
 
 


Vores nabos skoenne boern, Fada og Fadeo
 
Udover dette har vi, under vores workcamp, overnattet hos en hostfamilie. Jeg skulle sove hos en aeldre mand, Bang Jep, og hans kone sammen med Nate, som deltog i vores workcamp. Det var rigtig hyggeligt og om aftenen tog alle volontoererne og vaertsfamilierne til Pakbara for at drikke thai ice tea og spise pandekager paa stranden - vildt hyggeligt! Dagen efter stod vi tidligt op og gik hen til nogle af de andre frivillige, for at hjaelpe med at male en plakat med billeder af alle, der havde deltaget i workcampen. Pludselig fik vi at vide, at om fem minutter skulle vi afsted til bryllup for at spise frokost. Det er bare typisk thaiere lige at finde paa noget spontant at lave, saa ja nu har vi altsaa deltaget i to bryllupper!
 
 
Ga Da og jeg

 

Bryllup

Bryllup

Saa var det blevet tid til at vi skulle sige farvel til alle korttids volontoererne, hvilket var rigtig soergeligt. Det er helt utroligt, hvor taet man kan blive paa andre mennesker paa kun to uger. Da der var to piger, som valgte at blive i landsbyen nogle ekstra dage, valgte vi at tage ud og riverrafte i kajakker sammen med en del andre fra landsbyen. Nanna og jeg fik en kajak sammen og vi konkurrerede virkelig om at komme foerst paa den to timers lange riverrafting tur. Vi endte ogsaa med at kaentre en del gange, hvor vores kajak og paddle ogsaa sejlede fra os. MEN vi endte ogsaa naesten med at komme paa foerstepladsen ;-)
 
To dage efter at workcampen var slut, skulle vi paa MLTV seminar med alle volontoererne fra Dalaa samt alle de ansatte. Det var to dage, hvor vi fik lagt en plan for den naeste maaneds tid i vores projekt samt laert alle de andre volontoerer og deres projekter at kende.
 
Kok Payom team

Og saa blev det endelig tid til at Nanna og jeg skulle "paa ferie" til Phuket, Koh Phi Phi og Ao Nang i Krabi. Vi har nu vaeret i Patong paa Phuket i et par dage, hvor vi virkelig har faaet slappet af ved stranden og poolen. I gaar stod det paa en lille bytur i Patongs vilde natteliv sammen med Mikkel, som jeg har gaaet paa gymnasie sammen med, som vi lige moedte her. Og vi har hvertfald erfaret at diskotekerne ikke er helt som i Danmark. Som i kan se paa billederne nedenfor, har vi vaeret paa en klub kaldet Tiger bar, hvor der var tigerfigurer over alt og vandfald inde i selve diskoteket. Det var helt vildt! I dag ville vi tage lidt vaek fra det vilde Patong og tog til Kamala Beach, hvor jeg har vaeret en del gange. Det havde forandret sig lidt, men det var stadig dejligt at komme tilbage og komme lidt vaek fra alt larmen :-) Imorgen gaar turen til Phi Phi, som vi ogsaa glaeder os rigtig meget til!

Det var alt for nu, jeg vil proeve at opdatere fra Phi Phi eller Krabi saa i kan foelge lidt med i, hvad vi gaar og foretager os!

/Mia
Hard Rock Café, Phuket

Hard Rock Café, Phuket

Tiger Bar

Tiger Bar

Mikkel, Nanna og jeg paa Tiger Bar

Vores nye australske veninde, Bailey paa Tiger bar

Og det var tid til lidt god mad...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar