søndag den 2. februar 2014

Safari in Chitwan

Igen igen igen har vi haft en helt fantastisk weekend, der denne gang bød på junglebesøg i Chitwan Nationalpark. Vi tog af sted fredag eftermiddag efter frokost og havde som sædvanligt en rigtig forfærdelig tur på 7 timer i bus med 1,5 kø oppe i bjergene. Jeg har endnu ikke kunne sove på et eneste tidspunkt på alle de busture vi har haft indtil videre, så jeg håber at det vil ændre sig i Thailand. Vi ankom så til vores hotel, Eden Jungle Resort, ved 20-tiden om aftenen, hvorefter vi hurtigt fik lidt aftensmad og derefter gik i seng. Vi havde igen trukket lod om hvem vi skulle dele værelse med og jeg trak Oddvør og Holger - det var rigtig hyggeligt. Lørdag morgen startede jeg med at læse mit "februar-brev", som søde Heidi har givet mig med på rejsen. Det var så dejligt endnu en gang at læse et skønt brev fra en endnu skønnere veninde hjemmefra - jeg savner dig så meget! 
 
Lidt efter skulle vi ud og ride på elefanter inde i junglen, hvor jeg red på elefant med Oddvør, Vár og Nanna, hvilket var rigtig hyggeligt. Vi fulgtes stadig med alle de andre på deres elefanter, men der var også en masse irriterende kinesere og japanere med på turen. De synes, at det er skide sjovt at gå hen og tage billeder med os hvide mennesker, helt uden at spørge om lov. Inde i junglen så vi blandt andet aber, krokodiller, påfugle og to næsehorn på få meters afstand. Turen varede omkring 1,5 time og da vi var færdige tog vi tilbage til resortet og spiste frokost. Herefter havde vi lige en times afslapning, som blev brugt på solbadning og læsning ude i den lækre have. Klokken 13:30 skulle vi gå ud til et sted, hvorfra vi skulle sejle på floden ved junglen. Vi blev alle delt op i 2 både med henholdsvis 8 og 7 i hver båd, så der var godt med vægt i de små træbåde. Hver eneste gang styrmændene padlede vippede båden helt ustyrligt meget og vi troede hver gang, at vi var ved at kæntre. Vi var især bange fordi at vi sejlede forbi en masse krokodiller, som vi kom helt tæt på. På et tidspunkt sad vi også fast på bunden af floden, mens der var et kæmpe stort vildt næsehorn inde på bredden - jeg kan godt sige jer, at vi var bange for at den pludselig ville løbe efter os. Da vi endelig kom fri sejlede vi ret tæt forbi den og vi lagde til lidt efter, da vi skulle gå en tur inde i junglen. Vi fik at vide, at der var tigere, næsehorn og en masse andre farlige, vilde dyr derinde, hvilket vi var ret bange for. Vi gik en times tid derinde og vi nåede at hilse på både dådyr, rensdyr, termitter, vildsvin, krokodiller og aber. Da vi kom ud af junglen havde de et elefant opdrætnings center som vi lige skulle besøge, hvor der var en masse nuttede baby elefanter. Endeligt var klokken ved at være spisetid, men før vi tog tilbage til resortet besøgte vi et "udkigspunkt" for at se den smukke solnedgang over junglen. Efter aftensmaden, som overraskende nok var rigtig god, skulle vi hen og se et cultural show, hvor der var nogle indfødte der dansede. Efter det gik vi hjem i seng, da vi var meget trætte efter en meget lang dag.
 
Søndag morgen blev vi vækket af at vores naboer bankede på døren og sagde at vores jeep kørte nu. Vi var heldigvis ikke de eneste, der ikke havde hørt at vi skulle mødes klokken 8, men vi skyndte os alligevel helt vildt med at gå over og spise morgenmad og derefter af sted til birdwatching. Det var såmænd bare en gåtur rundt om i området, for vi så egentlig ikke nogle spændende fugle på vores vej. Da vi kom hjem igen havde vi lige 10 minutter, før vi skulle hen og besøge et museum. Det var et ret lille museum, hvor vi var de eneste besøgende, så det var ret hurtigt overstået - heldigvis! Så tog vi igen hjem til resortet og vi skulle pakke og spise lidt mad før turen gik hjem ad. Den gik heldigvis hurtigere end turen derhen, så det var dejligt.
 
I dag har vi sidste dag på platformen, hvor vi bare skal hygge helt vildt i aften. Det bliver så sørgeligt at skulle sige farvel til alle de søde, dejlige mennesker her, men jeg glæder mig også til at komme til Thailand. Det var alt for denne gang og næste gang jeg opdaterer bloggen sidder jeg i Thailand.
 
/ Mia
 

 













Ingen kommentarer:

Send en kommentar