mandag den 24. februar 2014

Koh Lipe Island

Sawadeekar!

I weekenden har Nanna, Nikita og jeg vaeret paa tur til den smukkeste oe, jeg nogensinde har vaeret - Koh Lipe i det sydligste Thailand.

Fredag morgen efter vores ugentlige morgenmoede koerte Sakkarin, vores kontaktperson fra Dalaa, os hen til faergen. Klokken 13:30 ankom vi paa oen og det var saa smukt og varmt! Da vi havde tjekket ind paa hotellet skyndte vi os videre til stranden for, at bade i det turkisblaa vand. Og det gjorde vi saadan set hele fredag indtil vi om aftenen tog ud og spiste og derefter fik et par eller flere laekre cocktails. Loerdag morgen stod vi tidligt op for at finde et nyt hotel. Det var rigtig meningen, at vi kun skulle vaere der til loerdag formiddag, men Sakkarin syntes at vi skulle blive der helt til mandag, for der havde vi fri fra skole. Og vi havde kun booket hotellet til en overnatning og der var overbooket de naeste par dage, saa vi var noed til at finde et nyt. Efter vi havde vandret rundt paa hele oen fandt vi endeligt et hotel, som havde to vaerelser tilbage. Saa efter vi havde pakket ud igen stod dagen ogsaa paa ren afslapning. Soendag havde vi booket en baadtur for hele dagen, men Nikita var desvaerre blevet syg, saa det var kun Nanna og jeg, der tog afsted sammen med 5 andre turister i en longtailboat. Vi stoppede ved de smukkeste steder og badede, solede og snorklede. Vi saa de smukkeste fisk i koralrevet og vi spiste frokost paa Monkey Island, hvor der rendte aber rundt om os. Det var simpelthen den mest fantastiske tur - og vi er stadig helt roede paa grund af al den sol vi fik. Alle aftenerne spiste vi alt andet end ris, for som i ved, faar vi jo ris til morgenmad, middag og aftensmad her i Kok Payom. Saa det var ret laekkert med pizza, pasta og fisk. Alt i alt har vi altsaa haft de mest fantastiske dage med sol, strand, drinks og laekker mad og da jeg kom hjem til Kok Payom ventede der en pakke med laekkerier fra mor og far, tak - bedre kan det ikke blive!

Nu er vi igen tilbage til hverdagen med skole og undervisning og den naeste maaaned byder blandt andet paa workcamp, hvor vi skal renovere vores koekken; boatcompetition, hvor vi frivillige stiller et hold; seminar med alle volontoerer fra Dalaa og sidst, men ikke mindst bryllup, hvor vi skal hjaelpe til og servere mad. Saa hele marts maaned bliver der nok ikke tid til at komme ud og se Thailand, men paa den anden side kommer der ogsaa til at ske saa mange spaendende ting her i Kok Payom.